Pil, Anne Sofie og Anna

mandag den 2. maj 2011

Weekend- og eksamenssjov

Her sidder jeg, i skolens edb-rum i min rengøringstime. Men det er i orden, for jeg er depotbestyrer, og skal først lave noget til sidst. Jeg har bevidst taget afslappet tøj på i dag. Jeg skal nemlig, ligesom alle andre 9. klasser i dette lille land, op i eksamen i dansk skriftlig fremstilling om fem kvarter, så jeg prøver at ruste mig så godt til det, som jeg nu kan, men inde i mit hoved virker alt sådan noget fuldstændig ligegyldigt. Jeg har absolut ingen frustrationer, nervøsitet eller stress over de her prøver. Det er sært, for til terminsprøverne var jeg enormt nervøs, men nu svæver jeg bare rundt i en dejlig tryg boble med en nyfundet laid-back feeling og en afslappet indstilling. Jeg tager det bare, som det kommer. Og jeg kan slet ikke sætte mig ind i alle de statusopdateringer på Facebook, der omhandler eksamensstress eller lignende. ”er pisse træt og skal til eksamen imorgen, shit maaaaainnn!!!!!!”
Men det er altså ikke kun mig, der går rundt og slet ikke tænker over, at vi skal til prøve meget snart. Det er hele efterskolen. Der er ikke rigtig nogen, der skænker det en tanke. Det kommer, når det kommer, og så tager vi det derfra.
Og, tja, for at være ærlig, så er jeg ret glad for min indstilling. Det må jeg give mig.

Jeg blev også på skolen i denne weekend på trods af, at mange LE’ere  tog til fredagsrock i Tivoli, Sofie Gerup holdt fest lørdag, og det var 1. maj søndag. Den beslutning tog jeg efter at have opdaget, at det var den 8. sidste weekend i alt, den 5. sidste weekend hvor man kan blive, og den 2. sidste almindelige weekend. Tror I ikke lige, at jeg blev forskrækket. Puha… så nu har jeg planer om at blive i alle resten af weekenderne, og kun tage hjem de tre weekender, hvor vi skal hjem… Kristi Himmelfart, Store Bededag og Pinse. Det virker bare som alt for mange hjemrejseweekender på to måneder, hvis I forstår hvad jeg mener. Øv.

Men weekenden var i hvert fald rigtig dejlig. Fredag lavede vi bål, stegte pølser, bagte snobrød og ristede skumfiduser. Derefter var vi otte, der blev ude ved bålet hele natten i vores soveposer og sov det meste af tiden (jeg lugter stadig af bål, og jeg endda været i bad). Nogen af os har planer om at lave en udflugt i en af de weekender, hvor vi skal hjem – vi vil nemlig på vandretur langs landevejen. Vi vil omtales som den årgang, der gik til København. Jeg er spændt på, om planen bliver ført videre ud i livet. Jeg er i alt fald frisk!
Lørdag kan jeg ikke huske, hvad vi lavede. Overhovedet, faktisk. Bortset fra at jeg sov fællessovning i Orion om aftenen og så Lord of the Rings: the Fellowship of the Ring extended edition. Søndag var der rigtig mange, der blaffede til Svendborg for at deltage i 1. maj i Krøyers have. Jeg var en af de få, der blev hjemme, og vi spillede Bezzerwizzer med Marco, lærerstuderende på Den Frie Lærerskole, som var weekendlærervikar om søndagen. Bagefter så vi mere Lord of the Rings, og så sov jeg lidt, og så spiste vi og så spillede vi varulvekort! Hvilket jeg viste mig at være rigtig dårlig til, en gang for alle. Og Marco syntes, at jeg var en pissedårlig taber. Det var måske også på baggrund af Bezzerwizzer… men det kan også alt sammen være lige meget, for jeg er langt fra den dårligste taber på skolen. Det vil jeg bare lige have lov at understrege, om jeg må.

Nå. Jeg må hellere lige få ordnet mit rengøringsområde, så jeg kan finde ordenspapirerne til Mynde, så hun kan føle sig helt klar til prøven. Så hej-hej! Og held og lykke til jer, der også skal op i dansk. Eller andet. Hæhæ.

Knus Luffe

Ingen kommentarer:

Send en kommentar