Pil, Anne Sofie og Anna

fredag den 29. april 2011

En picnic, en luftballon, en livlig by - og de minder, der skabes derimellem

Der i lørdags, da jeg tog på vinduesgloning med min mor, udviklede det sig til noget lidt voldsommere end bare at ose… men det har jeg vist fortalt om! Egentlig ville jeg også bare lige nedfælde min næstsidste dag i påskeferien, søndag, fordi det er en dag, jeg sent vil glemme, og jeg vil gerne have muligheden for at gennemgå den i detaljer engang, når vi alle er startet på diverse gymnasier og andre uddannelsessteder.

Jeg blev vækket relativt tidligt af min mor, fordi vi havde aftalt at løbe en tur og tage i fitness (jeg er blevet så sund og sporty her på det sidste!), så i løbetøjet kom jeg, og så tog vi ellers bilen derudaf. Vi løb en tur rundt om Gentofte sø, før vi sagde goddaw til alle de syrede og til tider uhyggelige fitness-mennesker og selv kom i gang. Jagten på mit eget indre syrede og til tider uhyggelige fitness-menneske. Så tog vi ud og købte træ og tun, træ til højbedskonstruktionen i vor ellers beskedent dekoreret have, og tun til frokost. Da jeg kom hjem, havde Effer ringet, fordi vi havde en aftale om noget kombineret café- og biograftur. Så jeg tøffede de trehundredeoghalvtreds meter hjem til hende, hvorefter vi brainstormede helt vildt. Idéerne udviklede sig, og til sidst fandt vi os selv på vej mod Fakta på selve Påskedag for at købe ind til en god og gennemført picnic! Vi inviterede også Kurt med i biografen i Empire på Nørrebro, hvor vi skulle se Black Swan om aftenen, og så tog vi hjem hos mig med frugt, toastbrød, pålægschokolade og andet godt. Vi medbragte vand, saft og lidt brus, frugt, utallige trekantsmadder og en lille chokoladekage med regnbuekrymmel. Det var så dejligt, for vejret var enormt godt og vi var begge sprudlende glade og høje på sommer. Ved 16-tiden tog vi 150S ind til Fælledparken, fandt en solrig plet midt i det hele, lagde vores tæppe ud og gjorde os godt til rette. Effer havde sit engangskamera med, og imens vi gumlede på den gode mad, blev der taget billeder, snakket og hygget gevaldigt! Et godt stykke tid senere hev vi spillet sequence frem og jeg vandt. Jeg vinder aldrig. Nå, men bagefter spillede vi yatzy og det var nedern fordi Effer fik yatzy med seksere og alt mulig andet lort. MEN DET KAN OGSÅ VÆRE LIGE MEGET. Imens vi så sad og hyggede, og solen var lige ved (men ikke helt) at forsvinde bag træerne, lettede 13 varmluftsballoner et sted tæt ved, og de svævede lige over vores hoveder! Effer fik taget en masse fine billeder med engangskameraet, tror jeg. Det var virkelig, virkelig smukt, og min mor og søster hjemme i Gentofte og Kurt i Sorgenfri havde endda også set dem. Det var en skøn oplevelse. Klokken 21 mødtes vi med Kurt ved Fredrik Bajers Plads, og så gik vi hen til Empire for at få vores billetter (og tisse). I jagten på at finde et godt shawarmasted, mødte vi Effers storesøster og hendes veninde, som efter lidt hyggesnak fulgte os hen til et godt og billigt sted. Vi spiste nærmest udenfor, og det var fantastisk, at det var varmt nok til det selvom klokken må have været kvart i ti og selvom vi befinder os i april!

Filmen var forfærdelig. Ikke fordi det var en dårlig overhovedet, men den var virkelig grum, for at bruge Kurts præcise ord. Kuldegysende! Efter filmen tog vi hjem hos mig og sov trygt og godt til solen stod op igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar