Pil, Anne Sofie og Anna

mandag den 4. april 2011

Sommerlige sommertanker

Tusinde sange fra tusinde fugle. En spættes banken et sted fra nordvest og små bellisblomster, som så diskret pryder skolens dugvåde græsplæne. Nyfødte skud på træer og buske, påskegule påskeliljer op ad Hildes gamle husmur og en bagende sol, venlig og indbydende. Smukke og stolte svaner i søerne. Sommerbriser og den rene og forfriskende duft af forår.

Ja. Sommeren er også kommet til Langeland, og jeg kan ikke andet end at nyde det fuldt ud. En vis, uforklarlig lykke har bredt sig indeni mig, og jeg kan slet ikke lade være med at smile. Man kan knapt høre hinanden snakke for fuglenes kvidren og duften af nyslået græs har lagt sig over hele skolens område. Jeg har fået grønne knæ og i solens varme stråler skammer jeg mig over mine albinohvide ben, som ligner noget, der aldrig så meget som har smagt på solen. Men sådan får de ikke lov til at se ud længe endnu, det kan jeg godt love jer for!

Til linjefag i dag var jeg stort set kun udenfor på græsset i solskinnet sammen med Ellen. Vi snakkede om, at vi burde tage på stranden ved eftermiddagstid og slikke noget sol og svømme i nogle bølger. Til meddelelser ved frokost foreslår vi det så for alle, og nu regner jeg med, at vi er en pænt stor flok, der udflugter ned til stranden her senere på dagen! Jeg glæder mig så meget, og NÆH, hvor er det dog bare fantastisk med dette tidlige sommervejr!

Pil er på Gran Canaria i denne uge (den lille snyder, hun havde ikke tålmodighed nok til at vente på den danske sommer, åbenbart!), så vi er kun tre på værelset. Jeg håber, at det bliver en rigtig dejlig ferie for hende og at hun får slappet af og badet og oplevet noget spansk natur, eventuelt.

Og nårh ja, for resten! Jeg er blevet optaget på Det frie Gymnasium, og det er Adele, Kurt og Signe også! Det er SÅ fedt, så nu er der kun den sidste, lidt halvvigtige ting at tænke på… økonomien. Øv. Men jeg skal nok finde ud noget, bare rolig! (Siger jeg mest som en overbevisning til mig selv… ej, det skal nok gå. Pas de probléme.)

Men for helvede. Hvor jeg dog føler mig dobbeltmoralsk og selvmodsigende ved at sidde her inde i vores edb-rum og kigge ud på sommervejret i stedet for at være ude i det… så nu vil jeg runde af, og tage et smut udenfor, ja!

… Hvis det altså ikke var fordi, at jeg skal have matematik nu. Jeg vil prøve at overtale Lotte om noget udendørsmatematik, så.

Hej-hej, hav en dejlig dag!
- Luffe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar