Pil, Anne Sofie og Anna

fredag den 6. maj 2011

Et muntert smil og et ængsteligt suk

Så. Nu er de skriftlige prøver så godt som slut – man kan vel ikke ærligt kalde den halve times multiple choice geografiprøve for en del af det skriftlige, kan man? Jeg mener, det er jo nærmest ingenting! Det har været en virkelig god uge, må jeg sige. Jeg har rent ud sagt glædet mig til prøverne hver eneste dag, selv matematik, som jeg engang har afskyet mere end noget andet.
Alle prøverne – skriftlig fremstilling i dansk mandag, retskrivning og læseprøve tirsdag, matematik onsdag, skriftlig engelsk torsdag – er blevet formelt afholdt i vores flotte og atmosfæriske teatersal. Hver morgen pakkede jeg en ekstra rugbrødsmad med ost til dagens prøve, jeg medbragte også vand, et betryggende tæppe og mine eksamenssokker. Ja, mine eksamenssokker. De er meget farverige og sindssygt bløde og dejlige og lækre, så er de fra Netto, bringer held og jeg har kun haft dem på til prøverne – og til hver eneste af dem! De hyggesokker i sig selv har været en grund at glæde sig til hver af prøverne, synes jeg!
Inden færdighedsregning og problemløsning i matematik løb jeg en 22 minutters tur lige før morgenmad kl. 7 for at optimere min koncentration, som til tider kan ryge helt i bund. Det gjorde den heldigvis ikke!
Generelt synes jeg, at alle prøverne har været skidehyggelige, og at denne uge har været ekstraordinært fantastisk. Jeg har virkelig haft det godt i blandt roomies, venner, god stemning og regelmæssige opringninger til min mor derhjemme.

Jeg er blevet på skolen igen i denne weekend. Det skyldes simpelthen, at det er den 4. sidste weekend på skolen og den allersidste almindelige weekend. Det er meget, meget trist, især fordi jeg er lidt mut her til aften og vil egentlig bare gerne være mig selv og sove, og så endda på den dag, hvor Jan, vores mest friske lærer med flest aktivitetsfyldte idéer, har sin sidste weekendvagt, så der sker rigtig meget. I dag har der blandt andet været sæbeglidebane/rutschebane, vandkamp, dåseskjul, ost, andre boldlege, overordentlige morsomheder og bålhygge. Jeg har deltaget i de fleste ting, men iih… det er bare irriterende. Den der trang til at være lidt asocial for en gangs skyld. Og så i dag, hvor vi i øvrigt først skal være på vores sovesteder kl. 1.

I næste weekend er der søskendeweekend (3. sidste weekend…), og så kommer min søster Karoline på 12 og overnatter. Det glæder jeg mig helt vildt meget til. Desværre bliver der også holdt fest i den weekend, så der er rigtig mange, der ikke kommer til at være der, hvilket jeg er virkelig ked af… håber stadig at Lunte (Karoline) får en god oplevelse, også selvom hun ikke kommer til at møde mine roomies.

I bededagsferien skal jeg hjem til min far. Det bliver også rigtig dejligt, for jeg har ikke set ham i flere måneder! Det bliver virkelig hyggeligt, jeg tror også, at Lunte skal med. Efter weekenden tager jeg så hjem hos min mor for at sige goddav til hende og for at komme til bøjletandlæge, og så returnerer jeg til skolen for at påbegynde de mundtlige eksaminer, som jeg gruer ret fucking meget for i modsætning til de skriftlige… men det går nok alt sammen i orden på den ene eller den anden måde.

Nu vil jeg gå til køjs, selvom klokken kun er normal hverdagssengetid, så vil jeg sove ud på værelset mit og forsøge at være mægtigt aktiv og oppe på dupperne i morgen – og så vil jeg deltage i den sidste, almindelige fællessovning… shit, et sug gennem maven, jeg lige fik der. Puha. Livet fortsætter ikke her. Jeg kan ikke rigtig begribe det. Puha. Lad være med at tænke på det. Godnat. Sov godt. I er dejlige. :]

Knus Luffe

Ingen kommentarer:

Send en kommentar