Pil, Anne Sofie og Anna

tirsdag den 8. marts 2011

Norsk besøg

Så er der sgu ikke længe igen - lørdag d. 19. drager hele efterskolen nordpå, for vi skal ud i den norske ødemark og stå på ski! Stedet hedder Hovden Høyfjellssenter og helt inde midt i landet, afskåret fra alt. Vi skal bo i 10 otte- og nimandshytter, imens lærerne og deres børn fordeles ud på yderligere tre hytter. Vi har allerede fået vores 'hyttekammerater' at vide, og hver hytte får et samlet budget, som de selv skal råde over og købe mad for - og de penge skal så holde hele ugen. Jeg er kommet i en hytte, hvor jeg stortset ikke snakker med nogen, men med lidt optimisme og åbenhed kan jeg sikkert lære dem ordentligt at kende. Det skal nok blive hyggeligt! Og så har min mor givet mig lov til at stå på alpin, som man skulle betale 400 kr. ekstra for, ellers var langrend gratis. Mhm. Glæder mig til at lave rigtig kakao på et gasblus. :]
(Hvis der da er det)


NÅ, men som optakt til turen skulle vi naturligvis have lidt skitræning, så de stakkels lår ikke bliver overbelastede, når vi på tredjedagen slalommer ned af de krystalhvide bakker og ømmer os, for nu er det vist nok blevet for meget! Hjem og ha' tortillas og varm chokolade, tak, måske en hjemmebagt havregrynsbolle med discount pålægschokolade på som aftensnack. I den anledning havde vores tysk- og engelsklærer og også studievejleder Astrid inviteret tre norske eksperter på skiområdet - Olof, Helga og Leif. De kom så her til aften og lavede noget energisk skitræning for alle eleverne, og de kommer igen på næste tirsdag og måske denne kommende torsdag formiddag.


"Juuuhuuuu, jeg er glad, derfor lærer jeg at stå på ski!"


Sådan sagde Olof, Helga og Leif og eleverne smilede da også og var glade. Snart er vi rigtig forberedt på skituren, kan jeg fortælle! Glæder mig til at de kommer igen! Astrid tog billeder - hvis jeg kan få fat i dem, vil jeg gerne lægge dem ud.


Norska hälsningar från Leif!
(Ursäkta min stavning, jag bor lika på gränsen)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar