Pil, Anne Sofie og Anna

onsdag den 9. marts 2011

Bankerot?

Stille og rolig dag i dag. Morgenrutiner, matematik, teater, dansk. Jeg har været lidt mut hele dagen igennem, og i linjefag spurgte jeg, om jeg ikke måtte lægge mig syg. Jeg ved ikke, om jeg rent faktisk meldte mig syg, for før jeg rigtig nåede at sige det til Vibeke, kontordamen, gik jeg op på mit værelse. Der lå jeg så fra halv tolv til, hvad, fire eller sådan noget, hvor Mette kom og spurgte mig, om jeg ikke ville med ud og gå en tur. Til sidst sagde jeg ja, og så gik vi ned til byen; Mette, Kristina og jeg. Kristina gik lidt tidligere, for hun skulle til sang, og så fortsatte Mette og jeg ned mod vandet. Til stranden kom vi dog aldrig, men vi undersøgte søer og moser, forsøgte os med at klatre i træer, brød ind gennem elektrisk indhegning og hilste på (hyperintelligente) heste og så drog vi hjemad igen. Jeg har faktisk købt en mango i Netto… det er bare så dumt, for jeg har ingen penge tilbage og heller ingen indtægt. Jeg vil lede i alle lommer og tasker for at kunne betale al min gæld tilbage! (Heldigvis er der ikke så meget – 15,50 kr., tror jeg, men det er meget for mig!) Det bliver spændende at skulle klare sig uden penge resten af året… måske jeg skulle gøre som Effer og starte en ”virksomhed”? Hun bager store cookies og sælger dem for 5 kr. stykket. Hendes profit er cirka 100 kr. pr. solgt portion, og de der cookies bliver nærmest revet væk! Der er ikke mange måder at tjene penge på en efterskole på, men Effer har fundet en meget effektiv en.

Jeg vil sætte mit hoved i blød.

Knus Luffe!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar