Pil, Anne Sofie og Anna

søndag den 13. marts 2011

Bysnak

Det er godt en måned siden, jeg har været hjemme i en almindelig weekend – altså ikke en hjemrejse-/forlænget weekend. Det plejer egentlig at være lidt stenet at være hjemme. Tog hovedsageligt også kun hjem her, fordi jeg mangler skitøj til i næste uge (og så lidt fordi der var tale om elevfest/bytur fredag aften). Men disse to dage har faktisk været ganske hyggelige, og det er virkelig rart at få slappet lidt af med la famille og få holdt en mindre pause fra det af og til hektiske efterskoleliv.

Jeg blev ret skuffet og irriteret i fredags, da min mor forbød mig at tage med i byen med nogen af de andre for at danse og lytte til musik. Har fået indtrykket af, at de havde en ret god aften… jeg er vred på mig selv, fordi jeg ikke kan lade være med at ærgre mig over, at jeg ikke var med. Bløp!

Men! I går var jeg så til 2 års fødselsdag hos min lille fætter Bjarke det meste af dagen, og da jeg kom hjem, skulle vores nabo spise med om aftenen, så det var ingen stille lørdag! På et tidspunkt fik jeg så en chance for at logge på Facebook (helvedes til side… og dog viser den sig rar og praktisk på nogle punkter), og på vores LE gruppe havde en fra skolen, Malte, skrevet, at han holdt noget halløj hjemme hos ham i Brønshøj om aftenen ved 22-tiden. Jeg tænkte så, hov! Det er noget privat, ikke inde i byen – mon ikke jeg kan få lov til at tage med der? Det var meget sværere at få overtalt min mor, end jeg havde regnet med. Jeg tror, vi diskuterede frem og tilbage i en time, både imens vores gæst var der, og også da hun gik hjem. Til sidst indgik vi en aftale om, at hvis Effer eller Kurt ville med og kunne følges med mig, så måtte jeg godt tage af sted. Ellers ikke. Kurt og Effer kunne så ikke. Øv. Men jeg fortsatte stædigt med at argumentere mod min mor, og en halv time efter (da bussen selvfølgelig var kørt, typisk) fik jeg rent faktisk lov! Med en masse betingelser og aftaler, naturligvis, men jeg fik lov! Elsker min mor for det! Med en ny rejseplan tog jeg så af sted, kun for at finde ud af, at Rejseplanen havde løjet for mig, men det er en længere historie!
Sagen er, at jeg kom frem, og at det var rigtig hyggeligt; vi var vel 15 mennesker eller deromkring, alle fra LE. Så glad for, at jeg fik lov til at tage med. Det var ikke noget vildt, men jeg havde det sjovt og følte mig hjemmevant – iblandt de dejlige LEere. :]

I dag tog min mor, søster og jeg så ud til Nokken for at besøge nogle skønne tøser (Amagertrunterne, som de så fint og sandfærdigt kalder sig selv) og hjælpe dem med at samle to kommoder. De er stadig ikke flyttet helt ind, så den lille kolonihaveagtige hytte er fyldt til randen med flyttekasser og sække med tøj. Alligevel er det nok den hyggeligste bolig, jeg nogensinde har været (og kommer til at være) inde i! Jeg er nok en anelse misundelig, må jeg indrømme, for de kommer godt nok til at bo dejligt, gør de!

Og så noget helt andet, bare for at komme med et tilfældigt indskud helt ude af konteksten. Jeg er ved at gå til af stress over det dersens såkaldte ”fedtebrev.” Det er vist noget med, at det skal sendes inden d. 15. marts, og jeg er altså ikke engang begyndt og aner heller ikke, hvad jeg skal skrive. Heldigvis tager jeg ikke ned på skolen i dag; jeg tager lige i morgen med som en del af weekenden, blandt andet fordi jeg skal til både læge og tandlæge, og så også fordi jeg roder lidt med noget personligt bøvl, så kunne godt bruge en ekstra dag hjemme. Så kan jeg også nå at få skrevet det brev der, og så endda med lidt hjælp fra min kompetente mor. Jeg skal nok nå det!

Knus Luffe! n__n

Ingen kommentarer:

Send en kommentar