Pil, Anne Sofie og Anna

mandag den 21. februar 2011

Negativiteter

Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg allerede har besluttet mig for, at dette indlæg bliver kæmpemegafyldt med brok. Og sådan er det bare. Og hvis man egentlig bare har brug for at læse noget, der kan gøre en i godt humør, så skal man hoppe over til en helt anden blog, evt. Idas. For dette bliver hverken positivt eller rart!


Jeg kan lige så godt starte med terminsprøven i dag. Sammen med resten af skolen var jeg oppe i skriftlig fremstilling i dansk – og det skal altså lige siges, at jeg aldrig har været til terminsprøve eller eksamen før. Dette er ikke prøven, jeg vil brokke mig over (nej, for jeg fik da nedfældet en hel masse gode ord der tilsammen giver… rod). Det er systemet. Undervisningsministeriet. Den ultrafirkantede måde at teste eleverne på og den store mangel på hjælp og vejledning. Lærere, der ikke kan blive enige om, hvad man må og hvad man ikke må. Det er irriterende, frustrerende og forvirrende! Og da jeg så var færdig, godt halvanden time før deadline, måtte jeg vente i over en time, før jeg måtte gå. Og vi var ikke blevet fortalt hvad vi måtte og ikke måtte. Okay, ikke noget med at gå på internettet, den fattede jeg godt. Men når man tidligere har fået at vide, at ens ordenskarakter bliver hevet op ved imponerende layout (her taler jeg blandt andet om billeder, der passer til teksten) – og så bruger den viden, så bliver man da rettet igen, denne gang af en ny lærer, som er af en helt anden holdning. Man skal også sidde ved borde, så man ikke kan se hinanden, og man må for alt i verden IKKE rejse sig, før man har skrevet under på sin aflevering! Desuden skal man vente i en evighed. Og hvorfor skal det være så formelt og firkantet og besværligt?! ØV.
(Her beder Sofie Gerup mig så om at skrive noget, ordret, så det har jeg tænkt mig at gøre: Sofie Gerup var ved at dø, i hvert fald, ved jeg, og der var mange der var ved at dø, men især Sofie Gerup. Hun havde lyst til at smadre sin computer i sit hoved og dø. Stikke den op i røven og… (her blev det så for meget for mig, så jeg afbrød hende. Jeg håber, I overlever uden de klæbrige detaljer).


Det kunne jeg bruge meget mere tid på. Men der er også en anden ting, og der skal jo være plads til det hele. Der var en vikar/lærer på skolen det første halve år, som blev opsagt i december. Jeg havde ham i dansk, og han var også vejleder, da vi i midten af november lavede projektopgave. Dem, der havde ham som vejleder, har stadig ikke fået deres karakterer her tre måneder efter. Og i denne her uge, hvor vi har rollespilsuge (og terminsprøver) kommer han så for at være med! Og det synes jeg virkelig ikke er i orden. Det kan man bare ikke. Det er ubehøvlet og virkelig flabet at vise sit ansigt her igen, uden at have afsluttet de ting, han burde. Jeg synes, det er tarveligt og hensynsløst og det gør man sgu bare ikke. Jeg er ærlig talt rasende. Jeg kunne rive noget i stykker, for det er bare ikke i orden. Hold da kæft, hvor er det bare ikke til at fatte. Dårlig stil.


Og så er der det sidste, jeg vil klage mig over. Pil og hendes overspringshandlinger. Jeg har bedt hende skrive et blogindlæg, så I også kan få fortællinger fra efterskolelivet fra et andet perspektiv, selvfølgelig kun hvis hun har lyst. Men det irriterende er, at hun rent faktisk HAR lyst, men bare ikke kan tage sig sammen, ikke kan finde ud af, hvad hun skal skrive om og så er hun også bange for, at hun gør det forkert. Hvilket hun naturligvis ikke ville komme til, men pigebarnet kan overbevise sig selv om alting. OG DET VIL JEG GERNE BROKKE MIG OVER! Jeg tror, det var i november, jeg spurgte om hun havde lyst. Op til flere gange har hun sat sig ned og forsøgt at skrive, hvorefter hun så har givet op. PIL, for pokker. SDJKGHSKJGHLlhdsjhsdkfhæasf90+asegfu34 okay?!?!?


Det er fantastisk, så godt et humør man bliver i, når man kommer ud med sine aggressioner. Det er virkelig rart!


Og så lige en enkelt god ting. Ovenpå det sure, terminsprøverne, har vor lærer Jan planlagt rollespilsuge! (Det vidste i godt, men nu får i det at vide igen). Jeg er sikker på, at det bliver enormt fedt. Det er først på torsdag, at vi skal spille. I dagene op til forbereder vi os ved f.eks. karakterarbejde (jeg skal være rejsende alkymist), våbenlavning, kostumesyning og sådan noget. Det skal nok blive godt! … Håber jeg da.


Det var hyggeligt lige at brokke mig lidt, tak!
- Luffe. :]

Ingen kommentarer:

Send en kommentar