Pil, Anne Sofie og Anna

torsdag den 10. februar 2011

Gennemspilningssludder

Godt nok har det været hårdt, stressende, besværligt, irriterende og dybt frustrerende at arbejde med forestillingen, men når man laver en gennemspilning med kostumer uden pauser, hvor alle har vildt god energi og det hele bare fungerer, så kan man godt se, at alt dette har været hele arbejdet værd! For en halv time siden blev vi færdige med den næstsidste gennemspilning inden generalprøven i morgen (som vises for lokale friskoler), og da kompositionsholdet spillede slutsangen følte jeg mig bare så… fuldendt, på en eller anden måde. Og det ved jeg godt lyder virkelig plat, men altså! Jeg bliver bare så glad over det gode skuespil, den formidable scenografi, de overdådige kostumer, den vidunderlige musik og naturligvis alle de fantastiske mennesker, der omringer en!

Før gennemspilningerne kunne jeg ikke finde overblik over noget som helst, og da vi begyndte bare at gennemspille hele forestillingen kun med skuespillerne var det fint nok, og så da der kom musik på, var det bare… helt ubeskriveligt! Jeg ELSKER musikken i stykket! Virkelig! Og det er garanteret kun mig, der i nogle sange får lyst til at græde. Jeg er bare så lykkelig i øjeblikket!

Glæder mig helt vildt til at vi skal vise det. Første gang er i morgen til generalprøven, og så kører vi 8 forestillinger på fire dage. Og så er der selvfølgelig også kaffepauserne i mellem forestillingerne. Og hvad betyder det så? Det betyder KAGE! Hver dag, fire dage i træk! KAGE! Ikke at forglemme! Jeg kan slet ikke beskrive, hvor meget jeg glæder mig!

-

(En time senere… (lyder mærkeligt, men jeg skulle til frokost før (stegt flæsk med persillesovs!) og blev nødt til at gemme indlægget, og nu fortsætter jeg det… hæhæhæ.) (I øvrigt er det ret fedt at lave mange parenteser i én parentes.))

Om lidt skal vi lave endnu en gennemspilning; den ALLERSIDSTE inden generalprøven/forpremieren i morgen! Denne gang er det med helt gennemførte kostumer (håber jeg da). Det skal nok blive godt! Bagefter får vi en masse siders notater, rettelse og forhåbentlig også en god spand ros, og så har vi vist nok fri!

For resten, i går kom Hoptrup Efterskole forbi for at vise en danseforestilling. Det var ret skægt, selvom de for det meste blev i baggrunden. Eller… de var ikke ligefrem udadvendte, ifølge mit indtryk, i hvert fald.

-

(Mæææh. Nu er alt det, jeg har skrevet ovenover, ret så forældet… jeg har for korte pauser i dag, kan man konkludere.)

Nu er vi færdige med sidste gennemspilning! Den gik – for mig – ikke lige så godt som dens forgænger, men jeg er sikker på, at det nok skal gå godt i morgen, hvor Kassebølle Friskole kommer og ser forestillingen. Og ih! Hvor jeg glæder mig til at se min familie! De kommer næsten alle sammen! Eller… der kommer flere, end jeg havde forventet. C:

Og nu… vil jeg være social! Så hej-hej!
- Luffe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar