Pil, Anne Sofie og Anna

søndag den 6. februar 2011

Overskud i overflod

Jeg kan kun være ærlig; vi var ikke så mange til flødebollekamp. Fem stykker, blev vi til, men til gengæld havde vi også et solidt publikum. Det var nok også blevet lidt for meget, hvis vi havde været flere! De tre pakker flødeboller var væk på ingen tid, og vores sorte sække-underlag fungerede ikke så godt, som vi havde troet. Der var flødeboller OVERALT på gulvet! Men rengøringen var virkelig kampen værd. Det var så sjovt! 1, 2, 3, start – og så var vi inden et par minutter alle smurt godt ind i chokolade, guf og flødebollebund i både ører, hår, ansigt, krop og øjenvipper. Det sluttede godt af med hyggeligt fællesbad på Nordlyset.

Udover det, så har denne weekend været den mest overskudsagtige indtil videre. Jeg har haft den vildeste lyst til at rydde op og gøre rent på værelset, så det gjorde jeg i går – jeg vaskede også hele værelsets sengetøj, fordi jeg ikke selv havde nok til en hel kogevask. Jeg har redt alle vores senge, luftet ud, tørret af, støvsuget og vasket gulv. Og i dag har jeg ryddet op i mit meget rodede skab, som ikke har været organiseret på nogen måde, siden jeg stoppede på skolen og kom tilbage igen. Dette blogindlæg er faktisk bare en pause, for om lidt har jeg tænkt mig at rydde op på min hylde… men det er også det sidste, jeg gør! Jeg føler mig allerede ret nedern og asocial over at være typen, som hellere vil rydde op på sit værelse end at se Harry Potter og Halvblodsprinsen sammen med nogen af de andre… (men når jeg har ryddet op på min hylde, så skal jeg nok gå ned og se den. Eller, jeg skal lige i bad først. Men SÅ gør jeg det!)

(Det skal også lige siges, at før jeg kom på efterskole, var jeg ikke noget ordensmenneske og jeg havde ikke rengøringsvanvid. Helt seriøst, jeg aner ikke hvad der sker med mig. Måske er jeg ved at blive sindssyg eller sådan noget? Det virker i hvert fald ret mærkeligt.)

Glæder mig til i aften, hvor vi skal have laks! Generelt har vi bare fået sindssygt god mad i denne weekend. Det er faktisk ret vildt. Oksecuvette, bearnaise og kartofler, drømmekage, nutella, god wok, IS og meget andet! Og så skal vi have laks i aften… hvor er det fedt!

Jeg glæder mig også til senere i aften, hvor alle mine roomies og resten af skolen kommer hjem. Faktisk hader jeg søndag aftener. Når folk kommer tilbage, er de helt vildt trætte. Mange er, i hvert fald, og det er lidt ærgerligt. Men jeg glæder mig til at se Anna, Anne Sofie og Pil igen, og så håber jeg, de bliver glade for at komme hjem til et rent værelse og rent sengetøj. C:

Nyd søndagen!
- Luffe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar