Pil, Anne Sofie og Anna

lørdag den 19. februar 2011

Forestilling. Ollerup og Humble. Elevfest. Terminsprøver. Rollespil.

JEG ER SÅ VRED PÅ MIG SELV. Skuffet, trist, rasende. Jeg fatter ikke, hvordan jeg kan have undladt at blogge efter den sidste forestilling. JEG FATTER DET IKKE. Øv, øv, øv. Men jeg kan huske, at jeg havde det vildt fedt bagefter. At jeg var helt høj af glæde. Den sidste forestilling spillede vi for Ollerup Efterskole – vi så også deres stykke i november, men vi var et pissedårligt publikum. Det ved jeg ikke, om man kan finde nogen undskyldninger for, om det ville være flabet eller småligt. Men vi havde uddannelses- og brobygningsuge, da Ollerup viste det, så vi har været godt trætte. Men det var tarveligt alligevel, det kan jeg godt se.

Til gengæld var Ollerup et helt fænomenalt publikum! De grinede hele tiden, klappede, når man mindst ventede det og gjorde i det hele taget vores sidste visning til en vidunderlig oplevelse! Det er jeg virkelig, virkelig glad for. Det havde været noget helt andet, hvis det sidste publikum havde været 7. klasserne fra Ørstedsskolen. Brian’er, siger jeg dig, BRIAN’ER!

I disse forestillingsuger har jeg fået en enorm forståelse for, hvor meget det betyder for skuespillerne, deres humør og energi, at det er et godt publikum. Dårlige publikummer gør oplevelsen dårlig. Det er trættende og humørødelæggende. Og når skuespillerne ingen energi på scenen har, så smitter det nok også af på tilskuerne. I sidste ende bliver det altså en ond cirkel. Men FOR HELVEDE, hvor er jeg glad og taknemlig for, at Ollerup var sådan et godt publikum! Jeg kunne kramme hver og en fra den efterskole, kunne jeg!

Det er egentlig ret ærgerligt, at vi ikke har flere aktiviteter på tværs af efterskolerne. Min skole har et samarbejde med både Ollerup Efterskole og Musikefterskolen i Humble, men jeg tror ikke, vi laver andet sammen udover at se hinandens musicals. Og dét er ærgerligt! Der er mange på skolen, som kender elever på både Ollerup og Humble. Jeg selv gør ikke, og det kommer jeg nok heller ikke til, hvis skolerne ikke arrangerer flere fællesaktiviteter! Det er spændende at møde nye mennesker og det er spændende med lidt variation i dagligdagen. Nemlig.

Hvis forstanderen på min skole, Iver Iversen, læste dette, så ville jeg pænt opfordre ham til at tage initiativ til at lave nogle flere arrangementer med Ollerup og Humble. Hvad med den tabte tur der, Longelse? Er der plads til flere der? C:

Hmm. Måske skulle jeg bare tage det op på fællesmødet, det forslag der. Og så alligevel… det tør jeg sgu nok ikke!

Nå nå, nok med det. Nyt emne. Denne weekend er forlænget, så vi skulle allerede hjem i torsdags. En fra festudvalget havde fået stablet en elevfest på benene til der om aftenen, så selvom forsamlingshuset lå i Ubberud, en mærkelig lille forstad til Odense som ingen sikkert kender til, så vi da alle rimelig meget frem til om aftenen.

Og… tja. Jeg ved virkelig ikke, hvad der gik galt. Måske var folk alt for trætte. Måske var det Ubberud. Måske var vi for lidt. Måske var det den manglende musik. Eller den lave temperatur i den store sal. Og det er jo slet ikke fordi jeg vil såre nogen, men der var bare ikke den samme energi som til de to andre fester, vi har været til. Virkelig, virkelig ærgerligt. Især fordi hende, der havde arrangeret det hele, havde knoklet helt vildt for at det skulle blive en god aften. Jeg er virkelig ked af det på hendes vegne. Men festen var bare ret kedelig, og jeg ville lidt ønske, at jeg ikke var taget med.

Jeg fik dog set Odense Banegård. Det var lidt af en oplevelse i sig selv; de har både en biograf og et bibliotek! Og de havde en bager og en Baresso, som begge var åbne kl. 05:30 fredag morgen. Bare ærgerligt at vores tog ikke kom, og at der havde været en eller anden form for kæmpe breakdown i DSB’s styringsrumshalløj i Roskilde eller sådan noget. Og så var der et tog der brændte i Fredericia. Overordentligt var det altså ret god timing… eller noget.

Næste elevfest skal nok blive rigtig god, det er jeg sikkert på!

Og allersidste nyhed inden jeg afbryder dette hersens meget lange blogindlæg:
Næste uge står på terminsprøver! Hurra, eller hvad man nu siger. Men det tæller jo ikke for noget som helst, så jeg burde ikke være nervøs. Men det er jeg altså alligevel. Øv. Det gør også, at jeg har lyst til at glæde mig helt vildt til i morgen aften, når jeg igen er på skolen sammen med de andre, men det kan jeg ikke rigtigt, fordi der er terminsprøver. ØV. Heldigvis er der også blevet sørget for lidt afveksling og lidt sjov i prøveugen, så det bliver en kombineret prøve- og rollespilsuge! Nummer to skal nok blive skægt!

Og en, to, tre, nu forsvinder jeg. Så jeg kan kede mig lidt mere. Høhøhøh.

Knus Luffe!

P.S. Jeg har virkelig fortrudt denne der hårfarvningspagt. Jeg har overhovedet ikke lyst til at farve mit hår. Måske skulle jeg prøve at mase mig ud og væk... meget diskret...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar