Pil, Anne Sofie og Anna

søndag den 23. januar 2011

Grød, galla & gymnasier

Vi er efterhånden kommet igennem influenzaepidemien. I denne uge har vi været stærkt underbemandede, men efterhånden som dagene gik kom resten af LE’erne til, og de sidste styks er sikkert ankommet her til aften. Ikke mere sygdom, håber vi – i hvert fald ikke i denne omgang!

Torsdag aften stod på årets GALLAFEST, hvilket var, tja… jeg ville godt sige episk, men adjektivet passer ikke rigtigt i denne sammenhæng. Nå, men det var til gengæld enormt hyggeligt, selvom jeg egentlig ikke var positivt indstillet på aftenen. Det var dumt af mig, men jeg fik jo en fornøjelig aften ud af det alligevel, så hvad er problemet? C:
Vi kørte det normale skema igennem til kl. 15:30 – derfra havde vi alle en time til at gøre os klar, men jeg tror faktisk, at de fleste tog det stille og roligt. Det gjorde vi i hvert fald på Sirius 3. En time senere skulle vi have taget billeder med vores såkaldte gallapartnere, som var blevet lavet ved lodtrækning. Herefter spiste vi sindssygt god mad (KÆMPEMEGAGIGAMÆSSIGT BIFALD TIL KØKKENET!) – menuen stod på hummersuppe med rejer til forret, oksemørbrad med kartofler, sovs og rodfrugter til hovedret, og til dessert fik vi den højt elskede italienske ret TIRAMISU! Fantastisk! Da vi var færdige med at spise gik vi alle ned i gymnastiksalen for at danse det traditionelle les lanciers, hjemmelavet jive og moderne dans ved Villads, Sofie Gerup og Amanda ”Dusk”. Bagefter var der fri dans, og lidt senere fik vi the, kaffe, chocolate chip cookies og kransekage. Hvor privilegeret har man lov til at være? 8D

I seng til normal tid, og så friske fredag, hvor jeg havde nedtur hele dagen over, at jeg skulle hjem og ikke kom tilbage før torsdag d. 27. … jeg brokkede mig så meget, at Pil, min roomie, til sidst blev irriteret og måtte sætte mig på plads. Undskyld, Pil, at jeg havde det nederen og ikke gad holde mund om det! Kan godt se, at det må have været anstrengende at høre på i længden…
Nå, men jeg blev kørt hjem i bil af Effer og hendes far (overordentlig LUKSUS, det må jeg sige, tak for det, Ivar!), fordi hendes tvillingebror var på besøg for at se skolen – han skal nemlig gå her næste år. Ret skægt at tænke på, egentlig!

Nå ja, grunden til at jeg ikke tog tilbage til skolen i dag, som jeg ellers plejer; gymnasiebesøg! Ja, det skal der jo også være plads til, men ØV, hvor gider jeg bare ikke være hjemme lige nu! Jeg føler virkelig, at jeg går glip af gode tider nede på skolen, og jeg sidder jo også bare herhjemme og kukkelurer… næsten da. Desuden bliver jeg i øjeblikket også hjemsøgt af tanken om at halvdelen af skoleåret er gået. HOV, for fanden, hvor blev de sidste fem måneder af? Og hvad fuck skal der blive af mig, når dette eventyrlige efterskoleår en dag får sin ende? Jeg skal lade være med at dvæle ved tanken. Det deprimerer mig, selvom jeg på et eller andet plan nu også glæder mig til at starte i gymnasiet. Men at dette år stopper? Det kan jeg overhovedet ikke forholde mig til. Nu holder jeg for alvor fast i nuet for at nyde de sidste 5 måneder to the fullest!

Nu mistede jeg helt den røde tråd og i øvrigt også min pointe. Jeg skal besøge gymnasier! I Gentofte hvor jeg bor har vi mange muligheder, men ingen af de fire gymnasier, vi har, fanger min interesse. Så jeg har hovedsageligt ledt i København, hvor jeg nu er nået frem til tre mulige gymnasier. Min mor og hendes familie i særdeleshed har været ret meget i mod, at jeg skulle gå inde i København, hvilket egentlig har gjort mig lidt ked af det – for det er de næste tre år af MIT liv, vi har at gøre med. Og uden intentioner om at lyde egoistisk, føler jeg lidt, at jeg på en måde burde have veto i denne sag. Det er jo trods alt mig der skal gå i den skole der, så hvorfor skulle jeg ikke have lov at vælge lige præcis den, jeg har lyst til?

I næste uge, hvor jeg i størstedelen af tiden ikke kommer til at være på skolen, har vi for resten også grøduge. Det vil sige, at vi til middag hver eneste dag skal spise grød. Af en eller anden slimet slags. Ikke at jeg nedgør køkkenets evner overhovedet, jeg er såmænd bare ikke den største fan af… grød. Årsagen til dette lille, sjove, klistrede indslag er, at vi jo er i gang med denne hersens Danmarksindsamling! Og på skolen er vi vistnok, som jeg har forstået det, en lillebitte smule bange for, at der så kommer til at stå et ydmygende og skamfuldt tal ved siden af vores skoles navn, hvis det ruller ind over Tv-skærmen… så i stedet for at gå ud og rasle, skærer vi simpelthen 4000 kr. af køkkenets budget og sender pengene til Afrikas unge! Men for at skære sådan ned i budgettet, må vi også skære på vores appetit, såeh… grød it is! Til Langelands Efterskoles elever og deres lærere – i en hel uge!
(Af denne grund tager min roomie Anna hjem i hele ugen. Lidt af grine af, eventuelt? xD)

Det var vist det. Hov, og så er en af grundene til, at jeg ikke har det så fedt over at være hjemme i denne weekend, nok at det er første gang, jeg er hjemme i to weekender i træk. Det kan jeg godt sige er hårdt… og det er uden tvivl sidste gang, jeg gør det!

Jeg håber, at I alle har haft en elefantastisk weekend!
Knus Luffe. :)

5 kommentarer:

  1. Årh hvor jeg dog savner LE... nyd den sidste tid, det er virkelig et unikt sted :)
    hvilke gymnasier overvejer du?

    SvarSlet
  2. Hej Sally! Jeg så dig faktisk på Rysensteen i dag!

    Mht. hvilke gymnasier jeg overvejer; noget i stil med dem alle sammen. Men det her med at besøge dem hjælper virkelig med at indskrænke ens ønsker, synes jeg. C:

    SvarSlet
  3. Woow, spacey :D jeg fik desværre slet ikke snakket med nogle besøgselever, men regner med at nå det resten af ugen!
    Ja, jeg var også MEGET forvirret omkring gymnasier da jeg gik på LE. Jeg havde faktisk besluttet mig for Christianshavn og min ansøgning var også blevet sendt af sted, da jeg ombestemte mig (det valgte jeg så at gøre kl. 22 torsdag aften). Så jeg måtte løbe ind til Astrid (som heldigvis også var/er min søde trivselslærer) og så fik vi efter virkelig mange mails og opringninger ordnet det sådan, at jeg endte på Rysensteen i stedet :) så rimelig dramatisk! Men det er bare så svært at tage stilling til hvad man vil efter LE, fordi man ikke har lyst til at der er noget der hedder "efter LE". Men håber du finder noget du er glad for! :)

    SvarSlet
  4. Orv, det lyder ret vildt! Fedt at du fik det ordnet. :) Men er du så tilfreds med at være endt på Rysensteen nu? Og hvad fik dig til at skifte mening?

    Jaer, du har helt ret... og mange tak skal du have! :D

    SvarSlet
  5. Jeg er rigtig glad for Rysensteen :) der er lidt LE-stemning nogle gange og det er superfedt! Selvom det jo aldrig nogensinde kan blive det samme.
    Grunden til at jeg ændrede mening var simpelthen bare, at det ikke føltes rigtigt overhovedet. Jeg havde indtrykket af, at CG var for "du skal være alternativt fashion og ryge ellers er du fucking nederen" og det er sikkert slet ikke sådan det er, men jeg følte det bare bedre med Rysensteen :) som om der var mere styr på det. + det ligger lige hvor jeg bor og jeg går på en meget unik studieretning med engelsk A, fransk A, spansk B (hæver det til A) og latin C.
    så nu er jeg ret sikker på at jeg har valgt rigtigt :) håber du kommer til at gøre det samme for det er trods alt de næste tre år af ens liv - man bliver voksen og alt muligt.

    SvarSlet