Pil, Anne Sofie og Anna

lørdag den 11. september 2010

Hygge i Sirius

Så er det fredag, og der er igen tid til at sætte sig til rette og nedfælde sine tanker omkring det vidunderlige efterskoleliv. Ja, jeg har valgt også at tilbringe denne weekend på skolen, for der er hjemrejseweekend i næste uge, såeh... hvorfor ikke? Jeg har endnu ikke været hjemme, men der sker også så meget, at der næsten ikke er tid til at længes efter det derhjemme. Alligevel kan der være øjeblikke, hvor man godt kunne bruge et enkelt kram fra sin søster eller et par vise ord fra sin mor. Det bliver rart at se dem igen efter en hel måneds adskillelse.

NÅ! Men altså. Igen er der fællessovning i Sirius' fællesstue, og det nuværende scenarie ser omtrent sådan her ud:
Fem madrasser spredt ud over gulvet + en enkelt kombineret seng/sofa, hvori der ligger et væsen, som nynner med på guitarspillet i den sang, en anden natteravn spiller på sin roomie's computer. Computerens ejermand ligger pakket godt ind i sin dyne på en af madrasserne, imens han snakker og griner sammen med hende, der ligger ved siden af. Udover det ligger der to stykker, der faktisk sover, og så en, som prøver på det. Til sidst er der mig, der nysgerrigt lytter med og ellers bare hamre blidt på computerens tastatur. Det er hyggeligt og det er stille og roligt og det er efterskole. (Ok, efterskole er normalt ikke stille og roligt, men lige nu er det altså. Nå.)

Jeg kom lige til at tænke på det der med musik. Det er ret vildt, hvor meget fremmed musik, du kommer til at lytte til, når du kommer på efterskole. Alle har deres helt personlige musiksmag - ingen er helt ens. Og det er så sjovt, hvordan du kan sidde og falde i staver, og så pludselig hører du et godt stykke musik, der bliver spillet i et rum ved siden af, og du kender egentlig ikke nummeret, men alligevel rejser du dig og går ind for at høre nærmere.
Musik. Det er en kæmpe del af efterskolelivet.

Og nu slukkede de altså lyset og jeg føler mig lidt forpligtet til at lukke min bærbar ned. Så det vil jeg gøre, og så må vi skrives ved på et senere tidspunkt!

Hej-hej!
- Luffe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar