Pil, Anne Sofie og Anna

onsdag den 22. september 2010

En overraskelse

I torsdags var jeg så heldig at blive udsat for en rigtig herlig hændelse: Nettet gik, imens jeg var ved at poste et blogindlæg. På samme tid vælger min computer også at drille mig lidt, så den kommer med en advarsel om, at nu lukker browseren altså, og den havde søreme ret; vinduet lukkede ned. Og hvad sker der så? Jo, så forsvinder alt det, man har skrevet, og så kan man sidde og ærgre sig så meget, som man har lyst til, men ligemeget hvor rasende man bliver, så vender denne tekst altså ikke tilbage. Heldigvis, imens min computer advarede mig, fik jeg screencappet lidt af mit blogindlæg, så det har jeg tænkt mig at poste her, fordi det er godt med en indledning på, hvad der egentlig skete i torsdags. God læselyst!


Vi skulle have været på cykeltur i dag. Og så skulle vi have sovet i telte og hytter og under åben himmel. Og vi skulle have haft bål og alt muligt... men så blev det aflyst, fordi lærernes ven, DMI, fortalte dem, at det skulle blive rigtig dårligt vejr (blæst, regn, orkan, snestorm, meteorfald, død og rædsel, du ved. Overdrivelse fremmer forståelse, ja? Og udover det har jeg lidt indtrykket af, at de fleste ved hvad dårligt vejr i Danmark betyder... jaeh... det var bare det. Undskyld forstyrrelsen.) Men det er ikke blevet dårligt vejr endnu - nej, faktisk står solen højt på den skyfri himmel, og det er relativt varmt, hvis man ikke står i skyggen. Så det er naturligvis lidt ærgerligt, at den tur skulle blive aflyst grundet dårlige vejrforhold (som endnu ikke har vist sig, men lærerne siger, at det kommer senere). Og personligt synes jeg faktisk, at telttur i stormvejr er ren fornøjelse og en god oplevelse. Morsommeligheder.

MEN! Fordi at de ikke ville skuffe os, har lærerne arrangeret noget helt andet, så vi ikke skal have normal undervisning alligevel. De har endnu ikke fortalt os noget om det, end ikke givet os en lille ledetråd. Så nu går alle (dvs. i hvert fald Cleo og jeg) rundt og glæder sig til om tre minutter, hvor vi skal mødes i Galaksen (skolens samlingspunkt ved spisesalen... og det har jeg vist nævnt før. Har jeg ikke...? o.o) og så vil lærerne fremlægge dette hersens arrangement, de vil afsløre årsagen bag al hemmelighedskræmmeriet, og så håber jeg virkelig, at det lever op til vores forventninger! Men indtil videre er det en overraskelse. C:

Jeg vender tilbage senere!
Knus Luffe. n__n


Og hvad skete der så i torsdags? Det skal jeg fortælle dig: Der skete det mest geniale, der længe er fundet på. Credits til lærerne - det var en fantastisk idé og ikke mindst en fantastisk dag.
Vi skulle til bryllup. Og nej, det betyder ikke, at en af lærerne skulle giftes, og så skulle vi med (selvom det også ville have været ret nice). Vi skulle til bryllup, ja, og vi skulle HOLDE bryllup. Tilmed arrangere det. Alle elever fik en bestemt karakter. Om det så var oldefar, tante, brud eller præst spillede ikke den store rolle, så længe man levede sig godt ind i det. Kort sagt skulle vi lave et live rollespil baseret på et bryllup med alle traditionerne inkluderet.
Fra kl. 13 til 14 fik vi alle oplysningerne i Galaksen og vi fik uddelt roller - jeg skulle være brudens morfar. Kl. 14 til 17 skulle vi arrangere brylluppet, og til det var vi delt op i hold. Serveringspersonale, oppyntningscrew, barfolk, bands og så videre. Jeg var på oppyntning. Vi skulle blandt andet rykke bordene i spisesalen, så det formede en hestesko (med en streg i midten. Måske var det nærmere et E? Ja... det var det nok) og bagefter skulle vi dække dem. Kl. 17 til 18 skulle vi gøre os klar med tøj, eventuel sminke og sådan, og da klokken slog 18, skulle vi sidde i Galaksen, for da var der vielse. En halv time senere skulle vi spise på de nydeligt pyntede borde, og kl. 21 skulle vi over i den flotte teatersal hvor der først var brudevals, og så dans, drinks og akustisk musik fra dem, der havde meldt sig på bands. Til sidst skulle vi selvfølgelig også have bryllupskage, og den havde serveringspersonalet dekoreret rigtig flot.

Jeg har aldrig nogensinde prøvet noget lignende, men det var fandeme sjovt. Det var en rigtig god oplevelse, og jeg håber, at vi skal lave noget lignende senere på året. Nøj, hvor var det en god dag.
Jeg ELSKER min efterskole!

De allerbedste hilsner,
- Luffe. 8D

1 kommentar: