Pil, Anne Sofie og Anna

torsdag den 16. juni 2011

Livsnyder

Én og én er tre, og jorden den er flad
Gorm den Gamle var smed i Hobro
Alt hvad vi har lært, alt det der var så svært
Vil vi glemme, for ho’det skal ha’ roooo
Ferie, ferie, ferie!
Slap nu af, du har fri
Og syng en glad melodi
Op mod solen ler vi
Den vil skinne til ferien er forbi (håber vi!)

Nu har jeg i princippet sommerferie; ikke mere undervisning før om otte uger! Men heldigvis er der stadig 10 dage til at hygge med resten af LE’erne, lave sjov og spas og nyde sommeren og hinanden. Ikke særlig mange bekymringer at tælle i øjeblikket, livet er dejligt. Jeg har på mirakuløs vis fået 12 i alle mundtlige eksamener, senest engelsk i dag. Ikke for at prale, men jeg føler mig ret dygtig, må jeg indrømme! Min familie er stolt af mig, det er en dejlig følelse. Vi skal snart have frokost (fiskefrikadeller… men det’ ok), og så har Pillebillen, altså min rumsebo Pil, fødselsdag i dag! Vi sang for hende i nat, men hun er ikke en gang seksten endnu – først kl. 16 eller sådan noget, den lille snyder.

I forgårs gik jeg i byen med Signe for at købe slik, det udviklede sig inden længe til en meget lang vandretur på 6 ½ time i henholdsvis klipklappere og maosko-lignende-sko. Så fik vi i hvert fald forbrændt de chokoladebarer. Vi var ude ved sådan et gods og ae deres heste, bare sådan for hyggens skyld, og det var fandeme også hyggeligt, sådan hele gåturen altså. Man kan godt nok snakke om mange ting i løbet af seks timer, det kan man virkelig, især når det er sammen med Signe. Det var godt nok en dejlig aften, det kan man altså ikke komme uden om.

Sådan er det bare, når livet er godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar