Pil, Anne Sofie og Anna

lørdag den 9. oktober 2010

Tilbagevending, weekend og samfundsfag

En god nyhed: Alle hjemsendte elever kommer tilbage – altså inklusive mine to roomies. Men skolen ønsker på ingen måde et ry som en såkaldt hashefterskole, så det har været på et hængende hår, at de har ladet alle komme hjem igen. Jeg glæder mig virkelig til at se alle igen. Få følelsen af rigtig efterskole tilbage igen. Og hvilken lettelse det var, da lærerne fortalte, at alle kom tilbage… jeg ser frem til at kramme mine roomies, få snakket igennem med dem og modtage nogle klare svar på visse ting, jeg ikke helt forstår.

I denne weekend er jeg hjemme. I onsdags følte jeg virkelig, at jeg havde brug for at komme hjem og få pustet ud ovenpå de voldsomme hændelser der har fundet sted i løbet af ugen. Jeg havde ikke lige overvejet, at det er den sidste weekend inden efterårsferien, så jeg når ikke at tilbringe en sidste weekend på skolen, før vi alle tager hjem i 10 lange dage. Men jeg er glad for den beslutning, jeg tog; kan virkelig mærke, at det er godt for mig at komme lidt væk.
OG SE NOGET TV! Det koncept findes slet ikke i min efterskoleverden – bortset fra når vi indimellem sætter en film på. OG JEG LÆSTE EN AVIS I DAG! Aaaaah, hvilken fantastisk følelse det var at endelig se sådan én igen! Finde ud af noget mere om omverdenen. Blandt andet det der med overbetaling af privathospitalerne og det med Nobels fredspris, Liu Xiaobo og Kinas forskruede myndigheder. Hvilket minder mig om noget helt andet; det irriterer mig helt ekstremt, at vi kun har 45 minutters samfundsfag hver uge! Jeg har foreslået det som valgfag, men jeg tror ikke, det bliver til noget – desværre. Øv! Jeg savner virkelig at diskutere noget mere, og gerne om noget aktuelt. Jeg savner at formulere mine holdninger og lytte til andres. Øv.

Nå, men i hvert fald regner jeg med at se alle de hjemsendte på søndag, så vi atter kan lave ordentlig efterskole, skabe rammer for smil og grin, og knytte stærkere bånd til hinanden.

God weekend!
— Luffe. C:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar